Позакласна робота


Виховний захід
у 5 класі
«Крокує право по планеті»
Мета: Познайомити учнів  з поняттям « Право» . Формувати  правову свідомість. Виховувати уміння користуватися своїми правами.



Обладнання:чарівна скринька, запис  на диску. Конвенція ООН прав дитини. Виставка «Права дітей в малюнках», книжкова виставка «Знай свої права, дитино».
Хід заходу:
І Ведуча. У мене на столі  є чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив, аж доти, доки всі найзацікавленіші  й найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.
(Діти по черзі заглядають у скриньку. Звучить фонозапис щебетання птахів, під який відкривається скринька).
– То кого ви побачили в чарівній скриньці?
(Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).


І Ведуча. Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе.
Людина – найцінніший скарб.
 Відомий  поет України Василь Симоненко  писав  вірш





 «Ти знаєш  – що ти людина».
Ти  знаєш,  що  ти – людина?
Ти знаєш про це  чи
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.
Більше тебе не буде.
Завтра на цій землі
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди –
Добрі, ласкаві й злі.
Сьогодні усе для тебе –
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба,
Кохати спішити треба –
Гляди ж не проспи!
Бо ти на землі – людина,
І хочеш того чи ні –
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої –  одні.
– У своєму  вірші  поет  говорить про неповторність кожної людини. Кожен із вас особистість, і саме такої людини немає на землі і не може бути.
Кожна людина  є особливою та унікальною. Ви говорите по-різному, по-різному мрієте і висловлюєтеся, мирно живете, іноді сперечаєтеся, але завжди повинні пам’ятати, що всі люди на землі мають однакові права. Дитина, як і кожна людська істота, від народження має  права.



ІІ Ведуча. А що таке право?
– Права дитини – це певні можливості, які треба вам, дітям для того, щоб жити і дорослішати.
– Тобто ж, що ви можете робити, і в чому вам не можуть відмовити для того, щоб подорослішати і вести повноцінне життя.
Отже, наш захід присвячений правам дитини.
Звучить фонограма пісні. На її фоні діалог.
Дівчинка: Андрію віддай м’ячик!
Хлопчик: Не віддам!
Дівчинка: Віддай  це ж мій мячик.
Хлопчик: Не віддам! Я теж хочу погратися.
Дівчинка: Андрію!
Хлопчик: Не  заважай.  Це  хлопчача гра.
Дівчинка засмучена. Назустріч їй виходять діти:
1. ( дитина) – Настю ти чого  така  сумна?
2.( дитина)  – Що трапилося?
Настя: Андрій забрав мого м’ячика і не віддає. Ну яке він має право так робити? Завжди, завжди  він  мене  ображає, то м’яч відбере, то дражниться, а то…
1д. – Здається її треба ознайомити з правами дітей.
2д. – Настю не сумуй. Зараз ми будемо грати і права дітей вивчати.
1д. – Але спочатку заспіваємо, щоб всім стало весело і Настя перестала нудьгувати.
ІІ Ведуча. Та перш ніж заспівати ви повинні загадку відгадати:
Рано вранці хто все будить?
Ніжним променем  голубить
Загляда  в  віконечко
Тепле, ніжне…
(Діти відповідають – сонечко).
– Вірно, сонечко. Тепле, лагідне. Про нього ми зараз і заспіваємо.
(Фонограми.   Діти виконують пісню «Сонечко»).
– Молодці! Давайте собі поаплодуємо. Дійсно, сонечко дарує життя кожній рослині, кожній тварині. Тож і рослини і тварини мають право на життя. А найголовніше – кожна дитина має право на життя.
(В цей час І ведучий відкриває напис «Право на життя» і клеїть на ватман сонечко).
Наташа: Так це дуже просто: я існую – значить маю право на життя.
І Ведуча. На землі здійснилося диво – народилася людина. Якою вона буде? Розумною чи не дуже, доброю чи злою, красивою чи ні – важко сказати. Але одне вже можна сказати із впевненістю, вона буде носити те ім’я, яким її назвуть.
І дитина має право носити це ім’я все життя, або з певних причин змінити його, і ніхто не повинен позбавити її цього права.
(Ведучий відкриває напис «Право на ім’я»).
Кожен із вас написав на листочку своє ім’я. У вас такі чудові і гарні імена, тож давайте прикріпимо їх до сонечка.
Пропоную гру: я читаю вірша, а ви якщо почуєте ім’я дівчинки плескайте у долоні один раз, а якщо ім’я хлопчика – два рази. Давайте спробуємо: Оксана (діти хлопають один раз), Петрик (діти хлопають два рази).
Молодці. Тепер  слухайте  уважно.
(Доки проходить гра ІІ ведучий кріпить листочки з іменами дітей до сонечка.

       На фестиваль  нас зібралось  багато.
Будем  швиденько  всіх  рахувати
Оля, Світлана, Оксана, Андрійко
Галя, Петрусь, Ростислав і Сергійко.
Рома, Наталка, Марійка, Богдан,
Любо, Ірина, Надія, Іван
Павлик, Микола, Олена, Альбіна
Ліля, Володя, Тетяна,  Аліна.
Запам’ятай, на планеті Земля
Ти  маєш  право носити  імя
– Психологи стверджують, що ім’я для людини наймиліше, найгарніше, найприємніше, ще багато най-най-най. Воно, як промінчик сонечка, що зігріває нас.
Тож погляньте яке сонечко життя у нас вийшло. А промінчики то імена всіх вас.
ІІ Ведуча. А ще, так само, як сонечко, нас зігріває батьківська любов. І любов дідуся і бабусі, і всієї родини.
А чи знаєте ви своїх родичів? Зараз ми спробуємо перевірити. Я запрошую до себе ось цю дівчинку і цього хлопчика. Зараз Оксана і Петрик будуть по черзі згадувати своїх родичів і переможе той, хто більше згадав.
          (Проходить гра «Чи знаєте ви своїх родичів».) 
                          ( звучить  пісня про  маму)
Але самі найдорожчі люди для нас – це мама і тато. І кожна дитина має право на батьківську любов і сімю.
(Ведучий відкриває картку «Право на сімю» і клеїть будинок.)
Та чи завжди ми знаходимо спільну мову з батьками. Давайте перевіримо утворивши імпровізовану сімю.
Учениця : Це дуже цікаво. Я вже знаю право  на  життя, право на ім’я, право на сімю.

І Ведуча.  Якщо ти втомилася треба  відпочити.   Бо кожна дитина має право на відпочинок та дозвілля.
(Ведучий відкриває картку «Право на відпочинок і дозвілля» і клеїть картину.)

А для відпочинку я пропоную гру. (Проводиться гра «Хто спритніший)
А  яке  дозвілля  та й без  танцю. Нумо в коло. (Всі танцюють.)
ІІ Ведуча. А тепер давайте закріпимо права, які ми вже вивчили.
Перше право, яке ми вивчили? Так право на життя. А життя у нас – сонечко. А його промінчики, то ваші імена. Яке це право? Так право на ім’я. Давайте згадаємо, яке ще право ми вивчили? Право на сімю. Мама, тато, я – це моя сімя. Чудово. І останнє право – право на відпочинок та дозвілля.
– Але це не всі права. Ми з вами сьогодні розглянули лише частину прав дітей. Їх набагато більше.
1-й учасник: Я маю право жити на землі.
2-й учасник: Творити, дихати, учитись.
3-й учасник: Примножувати  багатства всі її.
4-й учасник: Своєю Україною гордитись.
5-й учасник: Я маю право Україну восхваляютью.
6-й учасник: Боротися за неї і за честь стоять.
7-й учасник: Безкрайні поля її любити.
8-й учасник: І що весни журавликів із вирію зустріти.
9-й учасник: Я маю право на веселку й на весну.
10-й учасник: На щедру осінь і на тепле літо.
11-й учасник: На зиму, так  безмежну  чарівну.
12-й учасник: І на лани із стиглим житом.
13-й учасник: На золотаве сонце в небесах.
14-й учасник: Що щедро Україну зігріває.
15-й учасник: На соловейка спів в гаях.
16-й учасник: І на любов  батьків,безмежну і безкраю.



Сценка «Урок очими учнів»

                        Дійові  особи

Учитель (  Марта Гринюк)
Учні (6—8 осіб) 
На сцені стоїть кілька парт, за якими смирно, дивлячись у підлогу, сидять учні. Із шумом заходить учитель.
Учитель. Встати! Сісти! Встати! Сісти! (Учні виконують накази.) Два за неуважність! (Учню, який виконував команди невлад.) Кого немає, я питаю?
Учениця (встаючи, перелякано). І… і… і…
(Дмуховська Оля)
Учитель. Іванова немає? Два Іванову!
Учениця. І… і… і…
Учитель. І тобі два, щоб не запиналася! Хто староста? (Один з учнів, тремтячи, встає.) А чому ти такий чорнявий? Не годиться! Два! Перевіряємо домашнє завдання. Ось ти, білявий, розв’язав сто п’ятдесят контрольних завдань?
Учень. Ні.
Учитель. Два! А ти, здоровило?
Учень. Ні.
Учитель. Два! А ти, старосто, розв’язав?
Учень. Так.
Учитель. Брешеш! У неї списав! (Указує на іншу ученицю.) (Погрозливо). А зараз я буду проводити опитування. Тихо, я сказав! Ось ти, з останньої парти, кроком руш до дошки!
Учень, тремтячи, виходить, стає біля дошки, піднімає руки ноги ставить на ширині плечей.
Учитель. Шпаргалки є?!
Учень. Н-ні.
Учитель. А може, все-таки є?!
Учень. Ні.
Учитель. Чи є?
Учень. Чесне слово, немає в мене шпаргалок, відпустіть із миром!
Учитель. Балачки в строю! Немає шпаргалок, кажеш? Виходить, не готувався! Два!!! До кінця уроку залишилося десять секунд. Проведемо велику контрольну роботу. Хто з десяти завдань розв’яже двадцять, отримає три. Решта — два! Роздати папірці! Зібрати папірці! Встати!Встати! Сісти!
Розминка:( звучить  англійська  пісня)
Stand  up  Sit Down  Keep  Moving
1.      Stand up, sit down keep moving,
                        stand up sit down keep moving,
                        stand up sit down keep moving,
                        we are at school today
                          2.    Open  you books,
    cloth your books  keep moving.
                                 Open your books, cloth your books
     keep moving.
  Open  your  books,  cloth your books keep    moving. We are at school today.
3.Stand  up, sit down keep moving 
Stand  up,  sit down keep  moving
Stand  up, sit  down  keep  moving
We are at school, we are at school,
We  are at school today.
І якщо таке повториться хоча б раз, усі до директора на виключення  Зі!  Шко!  Ли!
(По складах, що їх промовляє вчитель, учні всаджуються на  місця. Один із них падає  на підлогу.)



























          ГІТАРА
Сонце за горою сховається
І на землю тихо ніч впаде,
А моя душа розривається,
Бо не знаю - милий чи прийде.
"На-на" - десь мелодія заграла
"На-на" - моє серце
надірвала
"На-на" - я на тебе
так чекала,
Чекала...

Приспів:

Твоя гітара, "н
а, на-на-на на
Давно не грала, "на-на-на-на-на",
Як буде сумно, "на-на-на-на-на",
На ній заграй, на ній заграй.
Своїй дівчині, "на-на-на-на-на",
Одній, єдиній, "на-на-на-на-на",
Веселу пісню, "на-на
-на-на-на.
На ній заграй!..

А в моїй душі лиш одна струна
Залишилася від тої гри,
І не знаю я, але знаєш ти,
Як по ній акордами іти.
"На-на" - десь мелодія заграла
"На-на" - моє серце надірвала
"На-на" - я на тебе так чекала,
Чекала...

Приспів. (2)














1-й учасник: Я маю право жити на землі.
2-й учасник: Творити, дихати, учитись.
3-й учасник: Примножувати  багатства всі її.
4-й учасник: Своєю Україною гордитись.
5-й учасник: Я маю право Україну восхваляютью.
6-й учасник: Боротися за неї і за честь стоять.
7-й учасник: Безкрайні поля її любити.
8-й учасник: І що весни журавликів із вирію зустріти.
9-й учасник: Я маю право на веселку й на весну.
10-й учасник: На щедру осінь і на тепле літо.
11-й учасник: На зиму, так  безмежну  чарівну.
12-й учасник: І на лани із стиглим житом.
13-й учасник: На золотаве сонце в небесах.
14-й учасник: Що щедро Україну зігріває.
15-й учасник: На соловейка спів в гаях.
16-й учасник: І на любов  батьків,безмежну і безкраю.

Немає коментарів:

Дописати коментар